woensdag 18 mei 2011

Mijn eigen square foot garden



Al een jaar kijk ik vol bewondering naar de square foot garden van mijn vriendin Mirjam en volgens mij vond ze het nu dan wel tijd dat ik er gewoon ook eentje moet hebben :-) Dus kwam ze met een groot pakket aanzetten op mijn verjaardag en hebben we het hele geval in elkaar gezet en meteen gevuld. Yihaa!! Ik ben er echt superblij mee en kan bijna niet wachten tot de eerste oogst! Vandaag zijn Mirjam en ik naar het tuincentrum gegaan, omdat ik nog wat overgebleven vakken te vullen had en zij nog een komkommerplant nodig had. Ik heb een flinke hoeveelheid zaad ingeslagen en heb vandaag in aparte potjes sperziebonen gezaaid en sugarsnaps. Die mogen straks tussen de tomaten staan in de achterste rij. Ook heb ik binnen onder glas chioggia bieten gezaaid en lente-ui. Verder heb ik vanochtend bij het tuincentrum broccoli-plantjes en bieten-plantjes gekocht, deze heb ik in de middelste vakken gezet. In één van de buitenste vakken heb ik radijsjes gezaaid.

Ik heb van Mirjam een keer 3 gloria pootaardappeltjes gekregen, deze heb ik vandaag gepoot in een grote emmer. Ik ben benieuwd wat die gaan doen!

1 opmerking: