dinsdag 7 juni 2011

Kuri en Courgette geplant!

Ik heb een week geleden - op hoop van zegen - wat 'oud' courgette- en pompoenzaad binnen op nat wc papier gelegd en zowaar is het gaan kiemen! Ik had het niet meer verwacht omdat ik dit zaad toch echt al een heel tijdje heb liggen thuis.
Vandaag dus de gekiemde zaadjes uitgeplant in beide SFG's. De pompoenen voorlopig alleen in de achtertuin, want daar heb ik al gelegenheid om te klimmen.

 Verder heb ik last van slakjes, grrr.... Ik heb er vandaag een paar weg kunnen halen, maar ik heb niet kunnen voorkomen dat ze een beetje sla en een stokslaboon hebben opgegeten :( Nu dus even broeden op een goed idee om zo snel mogelijk alles slakken-vrij te krijgen.

1 opmerking:

  1. Ik zet om kleien plantjes een plastic bloempotje waarvan ik de bodem eruit heb geknipt. Dat werkt wel heel goed tegen het opvreten door die stomme slakken. Misschien te proberen?

    BeantwoordenVerwijderen